E-TicaretSeo

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır?

e-ticaret-icin-seo

E-ticaret Seo nasıl yapılır yazımıza geçmeden önce seo hakkında kısa bir bilgi verelim.SEO (Search Engine Optimization), web sitenizin arama motorları tarafından daha iyi indekslenmesini ve sıralamasını artırmayı amaçlayan bir dizi strateji ve uygulama çalışmasıdır. Seo’nun amacı sağlıklı bir site ile organik ziyaretçi kazanmaktır.

Bu Yazıyı Videolu Anlatım Olarak İzleyebilirsiniz

Peki E-Ticaret Sitelerinde Seo Nasıl Yapılmalı ?

Önce en sık yapılan hatalardan bahsedeceğim.

  1. Aynı İçeriği Aynı Görseli Kullanmak
    • Malesef en sık karşılaştımız hata ,bir ürün var o ürünü satan100 tane satıcı var bu satıcıların 95i üreticiden veya ihracatcıdan aldığı içeriği noktasına virgülüne kadar aynı koyuyor sitesine.
    • Çözüm: Ziyaretciyi anlayarak yeni bir içerik üretin , eğer üretemiyorsanız yapay zekaya yazdırın biraz yorum katın.Görselleri küçük bir sahne kurarak evinizde veya işyerinizde kendiniz çekin.Artık her telefon profesyonel derecede fotoğraf çekiyor.Hatta ilave olarak video çekin .İçeriğiniz kesinlikle size özel olmalı.
  2. Kategori Hiyerarşinizi Belirleyin
    • Ziyaretci kahve makinesi almak istiyor ama kategori içerisinde kayboluyor. Örneğin almak istediği makina endüstriyel mi ev tipimi , filtre kahve için mi , türk kahvesi veya espresso için mi herşey içiçe bir kategoride sonuç kafası karışıp çıkıyor siteden.
    • Çözüm: Özellikle satışını yaptığınız sektörde yeniyseniz bu aşama sizi yorabilir.Püf noktası ise bu sektörde en önde gelen rakibinizi kopyalayın.Ev araba 2. el satış sitelerinin sahibinden sitesini kopyaladığı gibi.Ziyaretçi bu sitenin içeriğine yapısına alıştığı için , ziyaretçi için doğru olan bu.Sizde sektörde en iyileri çıkartıp onların yaptığı kategori hiyerarşisini uygulayabilirsiniz.Burada dikkat edilmesi gereken şey (deep link) link derinliği .Ana kategori >Alt Kategori> bir alt kategori en fazla 3 derinlik olmalı ben 2 derinliği tercih ediyorum genellikle.
  3. Url Yapısı Sade ve Anlaşılabilir Olmalı
    • Url oluştururken anahtar kelime kullanmaya dikkat edin , eğer hedeflediğiniz anahtar kelime urlde yer almıyorsa bu sizi rakiplerinize karşı bir adım geri atar.Sade ve anlaşılabilir olmalı Örn: website.com/marka-anahtarkelime gibi
  4. Başlıklar ve Meta Etiketler Optimize Edilmiş Olmalı
    • Başlık etiketleri (title tags) ve meta açıklamaları (meta descriptions) kullanıcı dostu ve anahtar kelime odaklı olmalıdır.
  5. Siteniz Kesinlike Hızlı Açılmalı
    • Bu alanda gerekirse profesyonel yardım destek almalısınız. Sitenizin açılma süresini gmetrix sitesinde sorgulayabilirsiniz .Siteniz geç açılıyorsa ziyaretçiler bunu beklemez ve içeriğinizi görmeden sitenizden çıkar.
  6. Mobil Tasarım Çok Çok Önemli
    • Artık ziyaretçilerin %80den fazlası mobil kullanıyor.Siz tasarımınızı mobile göre ayarlamalısınız mobilde kayan geç açılan sayfalar satış kaybettirecektir.
  7. Backlink Almak
    • Backlink almayı reklam almak gibi düşünün , alakalı ilgili sitelere tanıtım yazılarınızı reklamlarınızı verebilirsiniz (tabiki ücret karşılığı yer verirler) bunun dışında profil backlink , yorum backlink ,sosyal backlink gibi satılan paketlerden UZAK DURUN.
  8. Anahtar Kelime Oluşturma
    • İlgili ve hedef kitleniz için önemli anahtar kelimeleri belirleyin.Ürünlerinizle ilgili özel ve uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedefleyin.Bunun içinde Semrush kullanabilirsiniz size hem rakip analizi hemde anahtar kelime analizlerini verecektir.İlk etapta rekabeti daha az olan kelimeleri tercih edin.
  9. Fiyatlarınızı ve Stoklarınızı Doğru Analiz Edin
    • Sizin 500tlye sattığınız ürünü tüm rakipleriniz 450tlye satıyorsa sitenize giren ziyaretçiler pek uzun kalmayacaktır.Sitede geçirilen süre ne kadar az olursa siteniz sıralamalarda o kadar geride yer alacaktır.Aynı durum stoklar içinde geçerli stoğu olmayan bir üründe ziyaretçi en fazla 10 sn kalır sonra sitenizi terk eder.Sonra siz sıralamalarda hızla gerilersiniz.
  10. Kısa Özet
    • Google artık algoritmasını kullanıcı deneyimine göre şekillendiriyor.Sıralamada ilk sıralarda yer almak için sitenize giren kullanıcılara iyi bir deneyim yaşatmalısınız. Bunu kolay erişilen bağlantılarla, size özgün kaliteli içeriğinizle, uygun fiyatlarınızla , bol stok ve çeşitlerinizle yakalabilirsiniz.

E-Ticaret siteleri için seo bu şekilde yapılmalı , sektör her geçen gün zorlaşırken benzer ve eksik işlerle başarı sadece hayal olur.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu